10. ledna 2014

Top ten (-hle rok) 2014

Víte, já jsem vždycky byla ten typ člověka, co miluje seznamy. Na nákup jídla, vánočních dárků, velkých investic. Seznamy všech plyšáků v pokoji, všech velkých „prvních“ lásek i věcí pro-a-proti na každou příležitost. Jen seznamy věcí, které si s sebou vezmu na letní tábor, postupem času vytlačily seznamy povinností, které musím splnit a školních i životních zkoušek, ve kterých musím obstát.



Proto mě samotnou těší, že vám teď můžu představit seznam, který není ani trochu tvořený z povinnosti, ba právě naopak. Letos jsem i já podlehla populární vlně dělání to-do listů a jeden si, s ohledem ke svojí osobnosti, vytvořila. Opravdu nejsem blázen, abych do něj zahrnula desítky bodů, které by mě stresovaly a které bych byla schopná splnit až tak někdy v padesáti anebo vůbec ne. Proto je můj seznam střízlivý, do roka uskutečnitelný a desetibodový, protože jedině jako takový má pro mě význam.

A věřím, že po přečtení ho získá i pro vás. Tak do toho, nechte se inspirovat!


1. Celý rok nepoužiju výtah, i kdyby to mělo znamenat, že půjdu deset pater po schodech

2. Každý měsíc zařadím do svého jídelníčku jednu novou surovinu nebo potravinu

3. Strávím míň času přemýšlením o tom, jak věci udělat a využiju ho na dělání věcí, které mě baví

4. Stále budu dodržovat svůj režim: nekouřit, nepít alkohol ani kafe, nejíst dresinky a co nejvíc spát

5. Budu míň používat Google translate a víc svoji hlavu

6. Když se na mě na ulici někdo usměje, usměju se na něj taky

7. Začnu konečně (systematicky) používat diář

8. Přestanu si říkat: „Neumím, nejde, nezvládnu!“

9. Budu spontánnější

10. Každý večer si před spaním sama pro sebe zhodnotím, v čem byl pro mě daný den výjimečný

+ bonus
11. Budu si stříhat nehty na nohou dřív, než mě začnou tlačit v botách, no vážně!



A co vy? Píšete si taky seznamy? Pochlubte se jím, třeba někoho inspirujete k životní změně! Protože i malé kroky jsou pohybem vpřed...

4 komentáře:

  1. Jsem jako ty. Sepisování seznamů je řekněme moje hobby. Psaní obecně. Ale seznamy jsou oblíbené. Já jsem si ke konci roku také psala seznam, věcí co chci dělat pravidelně, ale spíše těch, které chci provést jednorázově. Kupodivu se věnuji nejvíc věci, kterou jsem na seznam nezahrnula vůbec, ale kterou jsem už dávno chtěla dělat - učit se vařit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je hezké "předsevzetí", vaření je skvělá činnost, když se nebere jako nutnost. A pokud třeba někdy přidáš nějaký recept na tvůj blog, určitě ho zkusím ;)

      Vymazat
  2. no, mám pocit, že si prepožičiam tento tvoj zoznam a vycapím si ho niekde na stenu! :).

    Kejmy ♥.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je od tebe milý, děkuju! Tak aspoň nám to ve dvou půjde s tím dodržováním líp ;)

      Vymazat