6. srpna 2015

Nebuď taková hysterka!

Když mi umřela moje první andulka Káča, brečela jsem čtyři hodiny v kuse. Když mi umřela Káča vol. 2, brečela jsem už „jenom“ půl hodiny. A takhle je to v životě se vším: nejvíc ořveme svoje poprvé...

A vždycky je to naprosto nejhorší a nikdy nám nebylo hůř! A tohle si opakujeme ve víceméně pravidelných intervalech, pro jistotu, pro uklidnění. V tu dobu to nepomáhá, v době potom spíš pobaví. Víme, že je to zcela zbytečný, ale stejně to děláme zas a znova: hysterčíme.
Někdy je to sice fajn, někdy už trochu míň. A tak stejně, jako se v životě musíme dopracovat k tomu jíst olivy, nosit rtěnku nebo dělat kompromisy (mimochodem - životně důležité návyky!), musíme se taky odnaučit vyvádět. Proč?
Protože ty vopruzelý pohledy a zvednutý obočí nemáme zapotřebí. Protože konverzace typu: „Neřvi, nemusí každej vědět, že jsi nasraná!“ - „Ale já jsem nasraná!“ - „No tak u toho neřvi...“ - „Já neřvu!“(řve) - „Posloucháš se vůbec?“ - „Ty vole, já si přece můžu řvát, jak chci!“ jsou akorát tak důvodem k dalšímu hysterickýmu záchvatu. Protože situaci, která nás k tomu dovedla, to stejně nikdy nezměnilo. Kromě toho, že si okolí padesáti metrů ťuká na čelo a polohlasem vzývá Boha, aby ten randál už skončil. A protože za tu emočně labilní jste tu vždycky vy. Tak proto.
A vůbec se mi zdá, že projevovat city na veřejnosti se smí jen tehdy, máte-li kolem krku šálu v národních barvách, na tváři místo facky vlajku a na sobě to stejný nevkusný tričko jako dalších desítky tisíc lidí ten den. Ale zkuste si někdy pobrečet v metru, a každej si radši opatrně odsedne, než aby vám v tom fandil. Vždyť se jenom podívejte na ty chudáky s cedulí s nápisem FREE HUGS, všimne si jich jen hrstka kolemjdoucích, a to proto, že jim za to přislíbí hvězdnou publicitu na YouTube! A tak emoce a selfie tyčky stoupají vzhůru...
Ale konec srandy. Narovinu říkám, že si myslím, že hysterčení je někdy potřeba. Znáte to, sice nic se nemá přehánět a všeho moc škodí, ale jednou za čas je jednou za čas, a to ještě nikdy nikoho nezabilo. Zkusit se má přece všechno. A navíc k tomu mám svoji tezi.
Když nad něčím nebo pro něco hysterčíme, znamená to, že nám na našem životě a věcech v něm záleží. Že je pro nás důležitý, jak to s námi dopadne. A že bereme na vědomí, když se to někdy posere. A že se to posere.
Opakuju se, ale... tak proto. Proto je to dobrý i nedobrý zároveň. Mírový řešení jsou stejně jenom převlečenou válkou. Chladnější, o to víc dvojsečný. A heslo: "Bojujeme za mír!" je jako když někomu plivnete do tváře a pak řeknete: „Ježiši promiň, já se chtěl trefit vedle...“ Není kam vedle. Plivat se totiž nemá, vůbec.
Od války, míru a slinám k hysterii. Jak krásně se to doplňuje, co? Všechno z toho nás obklopuje. A my z toho můžeme vyvádět, můžeme. Úplně s klidem říct lidem, že než se kdo naučí plivat, je nutný, aby si nejdřív pocintal svoji vlastní bradu.


„Podívej, miláčku, nebuď taková hysterka, hm? ... A nebo víš co? Radši buď, jestli ti to pomůže bejt zase normální!“

Žádné komentáře:

Okomentovat